Bel mij
088-1990111

Storing tips

Is er een storing aan je apparaat? Hieronder worden oplossingen gegeven voor de meest voorkomende storingen. Misschien staat jouw probleem er tussen en is het gemakkelijker op te lossen dan je had verwacht. Lukt het niet, begrijp je iets niet of is er een onderdeel van je apparaat stuk? Neem dan gerust contact met ons op!

Zoek resultaten

    Geen resultaten

    alle

    • Wie kan er huren ?

      Splash verhuurt aan studentenhuizen door heel Nederland. Het is dus belangrijk dat je met minstens twee studenten op je adres woont. Binnenkort afstuderen is geen probleem, je kunt met je studentenhuis nog steeds gewoon bij ons huren.

    • Hoe kan ik bestellen?

      Bestellen via de website is het makkelijkst, dan wij hebben wij gelijk al je gegevens. We bellen je daarna altijd even om de gegevens met je te checken, een bezorgafspraak te maken en eventuele vragen te beantwoorden. Je kunt ook telefonisch bestellen via 088-1990111 of per e-mail via info@splash.nl.

    • Wordt er borg gevraagd?

      Nee, je hoeft geen borg te betalen. Bij elk product zie je exact welke prijs je betaalt. Naast de maandelijkse abonnementsprijs kunnen er bij sommige contracten eenmalige kosten van toepassing zijn. Dit staat altijd duidelijk vermeld.

    • Moet ik het apparaat zelf aansluiten?

      Nee hoor, de chauffeurs die je apparaat bezorgen sluiten ‘m ook gewoon voor je aan! Trappen tot de 4e verdieping zijn daarbij geen probleem. Het is wel belangrijk dat de plek voor het apparaat in alle redelijkheid en veiligheid goed te bereiken is en dat er een gebruiksklare aansluiting is. Onze vervoerder voert namelijk geen loodgieterswerkzaamheden uit.

      Ook moet de aansluiting binnen 1,5 meter van het apparaat aanwezig zijn. Neem bij twijfel altijd vooraf even contact op, dan zoeken we samen naar een oplossing als dat nodig is!

    • Hoe snel krijg ik mijn apparaat?

      Als je op werkdagen voor 10:00 uur bestelt, dan kunnen we het apparaat vaak de volgende werkdag al leveren. Na je bestelling nemen we altijd even contact op om een bezorgdatum met je af te spreken.

      Je ontvangt van ons voor die dag een tijdvak van twee uur waarbinnen er bezorgd wordt. Als je wilt kan onze vervoerder je een half uur voor hij aankomt zelfs nog even bellen!

    • Kunnen jullie mijn oude apparaat meenemen?

      Ja hoor, geen probleem. Dat doen we zelfs gratis voor je! Geef dit gewoon even aan bij je bestelling, dan kunnen wij zorgen dat er genoeg plek in de vrachtwagen is. Zorg er wel voor dat de machine schoon & droog is en goed toegankelijk is voor de chauffeur.

    • Wat als er een storing is?

      Op storingen zit natuurlijk niemand te wachten, daarom doen we er alles aan je zo snel mogelijk te helpen wanneer dat toch een keer gebeurt. Controleer voor je een melding maakt wel altijd eerst even de gebruikerstips van je apparaat. Die helpen je vaak om de meest voorkomende problemen op te lossen.

      Lukt dat niet, meld je storing dan via de website. Wij sturen dan z.s.m. een monteur om de storing te verhelpen. Mocht reparatie niet meer mogelijk zijn, dan zorgen we ervoor dat het apparaat snel wordt omgeruild.

    • Welke kosten zijn er bij een reparatie?

      Geen! Als je huurt bij Splash nemen wij namelijk alle reparatiekosten voor onze rekening. Ook aan het omruilen van een apparaat zijn geen extra kosten verbonden. Dit geldt wel voor normaal gebruik. Kosten die ontstaan door onjuist gebruik (bijvoorbeeld muntjes, sleutels, BH-beugels die in de machine zitten) kunnen wel in rekening worden gebracht.

    • Hoe meld ik een storing?

      Op onze website kan dat heel eenvoudig via het storingsmeldingsformulier. Wil je liever telefonisch een storing doorgeven? Bel dan op werkdagen tussen 08:00 en 22:00 uur of in het weekend tussen 9.00 en 18.00 uur met 088-1990111.

    • Wat is de levertijd van mijn apparaat?

      Als je op werkdagen voor 10:00 uur bestelt, dan kunnen we het apparaat vaak de volgende werkdag al leveren. Na je bestelling nemen we altijd even contact op om een bezorgdatum met je af te spreken.

      Je ontvangt van ons voor die dag een tijdvak van 3 uur waarbinnen er bezorgd wordt. Als je wilt kan onze vervoerder je een half uur voor aankomst zelfs nog even bellen!

    • Wat zijn de bezorgtijden?

      Wij leveren op werkdagen tussen ongeveer 07:00 en 19:00 uur. Een dag voor de bezorging laten we je weten in welk tijdvak van drie uur de vervoerder langskomt. Dat betekent gelukkig dat je niet de hele dag thuis hoeft te blijven. En als je wilt belt hij je zelfs nog even een half uur voor aankomst! Kijk voor meer informatie ook op onze pagina met bezorginformatie.

    • Moet ik direct bij aflevering betalen?

      Nee hoor, dat regelen we gewoon achteraf. Degene die het contract heeft afgesloten hoeft ook niet zelf bij de bezorging aanwezig te zijn. Het is geen probleem als een huisgenoot, vriend(in) of familielid de deur opent.

    • Hoe kan ik betalen?

      Je betaalt je maandelijkse bedrag per automatische incasso. Je mag zelf kiezen wanneer we het bedrag afschrijven: op de 1e van de maand, op de 15e of rond de datum waarop je je studiefinanciering ontvangt.

      Staat er een keer iets te weinig op je bankrekening? Kan gebeuren, we sturen je dan even een berichtje en je kunt je factuur alsnog via Mijn Splash betalen.

    • Er staat een ander bedrag op mijn factuur

      Bij de eerste incasso ontvang je van ons ook een factuur per e-mail. Dit eerste bedrag is inderdaad vaak anders dan het maandbedrag. Dat kan om de volgende redenen:

      • bij jouw product worden eenmalige kosten gerekend
      • de huur is op een andere dag dan de 1e van de maand ingegaan. In dat geval worden de resterende dagen van de huidige maand en de volledige komende maand in rekening gebracht.
    • Ik heb een betalingsherinnering ontvangen

      Wanneer de automatische incasso niet lukt sturen we je altijd even een mailtje. Je kunt ons dan vragen om het bedrag nogmaals te incasseren, het zelf overmaken of via Mijn Splash met iDEAL of PayPal betalen.

    • Hoe wijzig ik mijn betaalgegevens?

      Om je betaalgegevens te wijzigen kun je inloggen op je Mijn Splash-account. Daar kun je eenvoudig je rekeningnummer aanpassen, maar bijvoorbeeld ook de datum van de incasso. Wil je dat een huisgenoot het contract overneemt, dan kun je dat ook vanuit je eigen account regelen.

    • Ik ga verhuizen, maar het apparaat blijft staan.

      Geen probleem! Verhuizen gebeurt natuurlijk wel vaker in een studentenhuis. Met een contractovername draag je het apparaat eenvoudig over aan een van je huisgenoten. Log in via Mijn Splash, bied je contract aan ter overname en je huisgenoot kan het vervolgens op zijn of haar naam zetten.

    • Kan mijn huisgenoot het contract overnemen?

      Ja hoor, dit regel je eenvoudig online. Log in via Mijn Splash, bied je contract aan ter overname en je huisgenoot kan het vervolgens op zijn of haar naam zetten.

    • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

      Als je inlogt op je eigen account via Mijn Splash kun je al je gegevens wijzigen. Wil je dat een huisgenoot het contract overneemt, dan kun je dat ook vanuit je eigen account regelen.

    • Kan ik het apparaat ook meeverhuizen?

      Ja hoor, er zijn in dat geval 2 opties:

      1. Je verhuist het apparaat zelf. Meld dit wel even van tevoren om onduidelijkheden over eventuele schade te voorkomen.
      2. Wij regelen de verhuizing voor je tegen een vergoeding. Neem dan contact op om hiervoor een afspraak te maken.
    • Hoe kan ik mijn contract beëindigen?

      Het beëindigen van je contract regel je via Mijn Splash. Daar kun je gelijk ook doorgeven wanneer het apparaat opgehaald moet worden. Na de minimale huurtermijn kun je dagelijks opzeggen, waarbij een opzegtermijn van 1 maand geldt.

      Als je dus op de 10e van de huidige maand opzegt, eindigt het contract per de 10e van de volgende maand. Ook is er de mogelijkheid om na de minimale huurtermijn het apparaat over te nemen. Neem contact met ons op als je hier meer over wilt weten.

    • Wat is de opzegtermijn?

      Na de minimale huurtermijn kun je dagelijks opzeggen, waarbij een opzegtermijn van 1 maand geldt. Als je dus op de 10e van de huidige maand opzegt, eindigt het contract per de 10e van de volgende maand.

    • Zijn er opzegkosten?

      Nee hoor! Bij Splash betaal je alleen de maandhuur en bij sommige apparaten gelden bij start van de huur eenmalige kosten. Er zijn geen vervelende onverwachte kosten en na de minimale huurtermijn wordt er nooit met weer een jaar verlengd. In alle gevallen geldt gewoon de opzegtermijn van 1 maand.

    • Wanneer wordt mijn apparaat opgehaald?

      Wanneer je wilt! Als je online je contract beëindigt kun je namelijk gelijk ook aangeven wanneer je wilt dat het apparaat wordt opgehaald.

    • Kan ik mijn apparaat ook kopen aan het einde van de huurtermijn?

      Ja, nadat de minimale huurtermijn is verstreken bieden we je altijd de mogelijkheid om het apparaat over te nemen. Wil je hier meer over weten, dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

    • Waarom heb ik een account nodig?

      Via je eigen account kun je makkelijk een bestelling plaatsen, je gegevens beheren en je facturen inzien. Zo voorkomen we onhandig gedoe met papieren via de post en heb jij al je gegevens altijd online bij de hand.

    • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

      Klik bij het inlogscherm de optie “wachtwoord vergeten” aan. Je krijgt dan per e-mail direct een nieuw wachtwoord van ons.

    • Verwijderen jullie mijn account als mijn contract is beëindigd?

      We zijn bij wet verplicht klantgegevens minimaal 5 jaar te bewaren. We mogen je account dus helaas niet verwijderen. Maar behalve bewaren doen we er verder niets mee, beloofd!

    • Algemene bedrijfsgegevens

      Onze algemene bedrijfsgegevens vind je op onze contactpagina.

    • Waar kan ik een klacht indienen?

      Hoewel we altijd ons best doen om klachten te voorkomen, kan er helaas soms iets misgaan. We nemen elke klacht dan ook serieus en horen het graag van je als iets niet naar tevredenheid is verlopen.

      Je mag je klacht altijd telefonisch doorgeven via 088-1990111. Per e-mail is vaak ook handig, zeker als je foto’s ter verduidelijking wilt meesturen. In dat geval kun je je klacht sturen naar info@splash.nl.

    • Zijn er ook mogelijkheden om zakelijk apparaten te huren?

      Splash Lease BV heeft ruime ervaring in het samenwerken met bedrijven en instellingen. Dit geldt voor de verhuur van zowel kleine als grote aantallen apparaten. Daarbij nemen wij u alle werkzaamheden uit handen: van bezorging tot vervanging en van reparaties tot omruil. Ook het verwijderen van oude apparatuur of het leveren op een verdieping valt onder onze service.

      Wanneer u meer informatie wilt kunt u contact opnemen via 088-1990111 of rechtstreeks via marije@splash.nl.

    • Contact
    • Kan ik een offerte aanvragen?

      Laat ons gerust weten wat uw wensen zijn, dan zorgen wij voor een vrijblijvende offerte op maat. U kunt ons bereiken via 088-1990111 of rechtstreeks via marije@splash.nl.

    • Hoe kan ik een sponsorverzoek indienen?

      Daar hebben we een heel handig sponsorformulier voor. Het is prettig als je daarin beschrijft wat voor sponsoring het betreft, hoe groot je vereniging/stichting etc. is en welke mogelijkheden jullie bieden. Wij zullen zo snel mogelijk op je verzoek reageren!

    • Zijn er sponsormogelijkheden?

      Eigenlijk zijn er mogelijkheden voor alles wat met studenten te maken heeft. Dus bijvoorbeeld voor studentenverenigingen, een studentenstichting, maar natuurlijk ook bedrijven gericht op studenten. Van alles dus! Denk je dat je een interessant voorstel voor ons hebt dan horen wij dat altijd graag. Stuur deze dan in via info@splash.nl.

      Het is handig als je daarin beschrijft wat voor sponsoring het betreft, hoe groot je vereniging/stichting etc. is en welke mogelijkheden jullie bieden. Wij zullen zo snel mogelijk op je verzoek reageren!

    • Suggesties

      Of je nu een idee voor onze website hebt, een tip voor ons assortiment of een idee voor de klantenservice, wij horen graag van je! Op onze contactpagina vind je alle mogelijkheden om met ons in contact te komen.

    • Openingstijden

    Uitgelicht

    • Mijn wasmachine maakt niet goed schoon en/of mijn wasgoed ruikt niet fris

      Bijna altijd wordt een stinkende wasmachine veroorzaakt omdat ‘ie van binnen vies of verstopt is. Voer onderstaande stappen uit om je wasmachine weer even op te frissen. Doe dit eens per twee maanden om problemen in de toekomst te voorkomen!

      • Open de deur van de wasmachine en maak de rubberen rand (manchet) met een doekje goed schoon (deze rand altijd laten zitten!). Hier komt een grijzige aanslag vanaf die ‘vetluis’ heet. Vetluis ontstaat vooral wanneer er vaak op lage temperaturen wordt gewassen, of als er te veel wasmiddel wordt gebruikt.
      • Haal de stekker uit het stopcontact. Haal daarna het zeepbakje uit de wasmachine en maak dit schoon. Spoel het bakje daarna goed af en laat het drogen.
      • Sop de ruimte waar het zeepbakje normaliter in zit uit. Vaak zitten ook hier flink wat aangekoekte zeepresten. Plaats daarna het schone zeepbakje terug.
      • Reinig het filter. Dit filter kan gereinigd worden door het klepje (deze zit vooraan de machine, links of rechts onderin) of de plint open te maken. Hierachter zit een dop, deze kan open worden gedraaid. Let op want hierbij kan water uit deze uitgang stromen. Vervolgens kan het filter schoon gespoeld worden en de plek waar het filter in zit worden schoongemaakt.
      • Doe een halve kop soda met een oude handdoek in de lege trommel en draai een 90°C wasprogramma. Het is verstandig dit daarna nogmaals te herhalen, maar met schoonmaakazijn in plaats van schoonmaaksoda. Door de combinatie van schoonmaakmiddel en hoge temperatuur lossen vet, vuil en kalk supergoed op. Zo wordt de wasmachine weer helemaal schoon en je was zal weer lekker fris ruiken!

      Wil je langer gebruik maken van je wasmachine? Gebruik dan niet te veel wasmiddel, dan gaat je wasmachine langer mee.

    • Er blijft water in mijn wasmachine staan

      Geen paniek! Je denkt vast dat je wasmachine defect is omdat er water in de trommel blijft staan, maar vaak is er niet zo heel veel aan de hand. In 90% van de gevallen los je gewoon op door de machine even goed schoon te maken. Volg onderstaande stappen:

      • Haal eerst de stekker uit het stopcontact. Reinig daarna het filter. Het filter kan gereinigd worden door het klepje (deze zit vooraan de machine, links of rechts onderin) of de plint open te maken. Hierachter zit een dop, deze kan je open draaien; let op want hierbij kan er water uit deze uitgang stromen. Vervolgens kan het filter schoon gespoeld worden en de plek waar het filter in zit worden schoongemaakt.
      • Controleer daarna de afvoer van het huis door de slang van de machine uit de afvoer te halen. Giet dan een flinke hoeveelheid water in de afvoer en kijk of het water wegloopt of dat de afvoer zich vult met water. Loopt de afvoer vol, dan zit er een verstopping en dient deze verholpen te worden met afvoerontstopper.
      • Als de afvoer weer goed doorloopt doe je een halve kop soda met een oude handdoek in de wasmachine en draai een 90°C wasprogramma. Het is verstandig dit daarna nogmaals te herhalen maar met schoonmaakazijn in plaats van schoonmaaksoda. De azijn werkt tegen nare geurtjes en de soda zorgt ervoor dat vet en vuil wordt opgelost.

      Wil je langer gebruik maken van je wasmachine? Gebruik dan niet te veel wasmiddel, zo gaat je wasmachine langer mee.

    Wasmachines

    • Mijn wasmachine maakt niet goed schoon en/of mijn wasgoed ruikt niet fris

      Bijna altijd wordt een stinkende wasmachine veroorzaakt omdat ‘ie van binnen vies of verstopt is. Voer onderstaande stappen uit om je wasmachine weer even op te frissen. Doe dit eens per twee maanden om problemen in de toekomst te voorkomen!

      • Open de deur van de wasmachine en maak de rubberen rand (manchet) met een doekje goed schoon (deze rand altijd laten zitten!). Hier komt een grijzige aanslag vanaf die ‘vetluis’ heet. Vetluis ontstaat vooral wanneer er vaak op lage temperaturen wordt gewassen, of als er te veel wasmiddel wordt gebruikt.
      • Haal de stekker uit het stopcontact. Haal daarna het zeepbakje uit de wasmachine en maak dit schoon. Spoel het bakje daarna goed af en laat het drogen.
      • Sop de ruimte waar het zeepbakje normaliter in zit uit. Vaak zitten ook hier flink wat aangekoekte zeepresten. Plaats daarna het schone zeepbakje terug.
      • Reinig het filter. Dit filter kan gereinigd worden door het klepje (deze zit vooraan de machine, links of rechts onderin) of de plint open te maken. Hierachter zit een dop, deze kan open worden gedraaid. Let op want hierbij kan water uit deze uitgang stromen. Vervolgens kan het filter schoon gespoeld worden en de plek waar het filter in zit worden schoongemaakt.
      • Doe een halve kop soda met een oude handdoek in de lege trommel en draai een 90°C wasprogramma. Het is verstandig dit daarna nogmaals te herhalen, maar met schoonmaakazijn in plaats van schoonmaaksoda. Door de combinatie van schoonmaakmiddel en hoge temperatuur lossen vet, vuil en kalk supergoed op. Zo wordt de wasmachine weer helemaal schoon en je was zal weer lekker fris ruiken!

      Wil je langer gebruik maken van je wasmachine? Gebruik dan niet te veel wasmiddel, dan gaat je wasmachine langer mee.

    • Er blijft water in mijn wasmachine staan

      Geen paniek! Je denkt vast dat je wasmachine defect is omdat er water in de trommel blijft staan, maar vaak is er niet zo heel veel aan de hand. In 90% van de gevallen los je gewoon op door de machine even goed schoon te maken. Volg onderstaande stappen:

      • Haal eerst de stekker uit het stopcontact. Reinig daarna het filter. Het filter kan gereinigd worden door het klepje (deze zit vooraan de machine, links of rechts onderin) of de plint open te maken. Hierachter zit een dop, deze kan je open draaien; let op want hierbij kan er water uit deze uitgang stromen. Vervolgens kan het filter schoon gespoeld worden en de plek waar het filter in zit worden schoongemaakt.
      • Controleer daarna de afvoer van het huis door de slang van de machine uit de afvoer te halen. Giet dan een flinke hoeveelheid water in de afvoer en kijk of het water wegloopt of dat de afvoer zich vult met water. Loopt de afvoer vol, dan zit er een verstopping en dient deze verholpen te worden met afvoerontstopper.
      • Als de afvoer weer goed doorloopt doe je een halve kop soda met een oude handdoek in de wasmachine en draai een 90°C wasprogramma. Het is verstandig dit daarna nogmaals te herhalen maar met schoonmaakazijn in plaats van schoonmaaksoda. De azijn werkt tegen nare geurtjes en de soda zorgt ervoor dat vet en vuil wordt opgelost.

      Wil je langer gebruik maken van je wasmachine? Gebruik dan niet te veel wasmiddel, zo gaat je wasmachine langer mee.

    • De wasmachine maakt het programma niet af

      Volg onderstaande stappen:

      • Haal eerst de stekker uit het stopcontact. Reinig daarna het filter. Het filter kan gereinigd worden door het klepje (deze zit vooraan de machine, links of rechts onderin) of de plint open te maken. Hierachter zit een dop, deze kan je open draaien; let op want hierbij kan er water uit deze uitgang stromen. Vervolgens kan het filter schoon gespoeld worden en de plek waar het filter in zit worden schoongemaakt.
      • Controleer daarna de afvoer van het huis door de slang van de machine uit de afvoer te halen. Giet dan een flinke hoeveelheid water in de afvoer en kijk of het water wegloopt of dat de afvoer zich vult met water. Loopt de afvoer vol, dan zit er een verstopping en dient deze verholpen te worden met afvoerontstopper.
      • Als de afvoer weer goed doorloopt doe je een halve kop soda met een oude handdoek in de wasmachine en draai een 90°C wasprogramma. Het is verstandig dit daarna nogmaals te herhalen maar met schoonmaakazijn in plaats van schoonmaaksoda. De azijn werkt tegen nare geurtjes en de soda zorgt ervoor dat vet en vuil wordt opgelost. Zo wordt de wasmachine weer helemaal schoon en zal weer lekker fris ruiken!

      Wil je langer gebruik maken van je wasmachine? Gebruik dan niet te veel wasmiddel, zo gaat je wasmachine langer mee.

    • Mijn wasmachine lekt

      Oh jee! Water op de vloer in plaats van in je wasmachine is natuurlijk niet de bedoeling. Voor je ons belt is het handig om even te kijken waar het water vandaan komt zodat we je beter kunnen helpen. Belangrijk is dat je altijd de stekker uit het stopcontact haalt!

      • Controleer de deur, zit de rubberen rand (het manchet) nog goed? Kijk eens of er misschien een gat, scheur of heel veel vuil in zit.
      • Komt er water of zeep uit de zeeplade? Dat komt vaak voor, de oplossing is: schoonmaken! Volg onze reinigingstips én heel belangrijk gebruik voortaan minder wasmiddel!
      • Check de slang bij de kraan en check de afvoer. Is deze verstopt? Dan zie je dat het daar nat is, dan is het tijd om je afvoer te ontstoppen.
      • Ben je enthousiast aan het schoonmaken geweest maar zit het filter niet goed dicht? Dan lekt het onderaan de machine, draai de dop dan goed in de machine.
    • Mijn wasmachine start niet meer

      Er kunnen een aantal dingen mis zijn als je wasmachine niet start. Controleer eens of je de machine met onderstaande stappen weer aan de praat krijgt:

      • Check even of alle slangen nog goed zitten. Zit er een knik in de slang? Zorg er dan voor dat de slang weer goed ligt en probeer het nog een keer.
      • Controleer de elektriciteit. Branden er lichtjes op de machine? Dan werkt dat gewoon. Brandt er niets? Check dan het stopcontact of je trekschakelaar even. Plug even een lamp in of kijk of het lampje van de trekschakelaar brandt. Is dat kapot? Bel dan je huisbaas!
      • Hoor je wel een zoemend geluid? Als dat zo is dan zit waarschijnlijk de kraan dicht. Als je de kraan naar links kunt draaien dan stond de kraan inderdaad dicht. Even op een rijtje: voor dicht moet je naar rechts draaien, voor open moet je naar links draaien.
      • Staat de kraan gewoon open maar loopt er toch geen water in de wasmachine? Dan kan het waterslot aan zijn gegaan. Een waterslot zorgt ervoor dat er geen liters water door je wasmachine blijven stromen waardoor er lekkages kunnen ontstaan. Haal de stekker uit het stopcontact. Draai de kraan dicht, draai de slang van de kraan af en druk het rode palletje in. Zet daarna alles weer terug en probeer het nog een keer.
      • Als er nog water in de wasmachine staat kan het zijn dat de wasmachine verstopt is. Dan is het tijd om je wasmachine even op te frissen. Zie hiervoor de tips bij 'mijn wasmachine maakt niet goed schoon'
      • Veel wasmachines hebben een kinderslot of uitgestelde start. Soms worden die per ongeluk aangezet en lijkt het net alsof de machine niet start. Probeer eens om de aan/uit knop 5 sec. ingedrukt te houden en probeer het dan nog een keer.

    • Mijn wasmachine maakt herrie

      Lijkt het net alsof er een vliegtuig opstijgt als jij een wasje aan het draaien bent? Check de onderstaande tips even:

      • Veel geluidsoverlast komt vaak doordat de wasmachine op een ongelijke of een verende ondergrond staat. Dit kun je simpel controleren door onder de pootjes een paar bierviltjes te leggen en de machine aan te zetten. Is het geluid weg of stukken minder? Dan ligt het waarschijnlijk daar aan. Gelukkig kun je dit simpel oplossen! Koop bij de bouwmarkt een dikke MDF plaat en leg daar een rubberen matje op, die leg je onder je wasmachine en je bent klaar!
      • Staat de machine wel waterpas? Het kan zijn dat de pootjes een beetje ingedrukt zijn, dit kan voorkomen als er iets zwaars op de machine heeft gestaan. De pootjes kun je vaak simpel uitdraaien. Tip: download even de gratis app voor een waterpas.
      • Voel eens met je hand in de trommel, voel je iets zitten? Of is er een BH-beugel in de trommel verdwenen? Was dan niet door maar verwijder eerst alle objecten die in de trommel vast zijn gaan zitten.
      • Het kan zijn dat muntjes, knopen of iets anders wat mee gewassen is, voor wat lawaai zorgt. Maak dan het filter eens schoon. Dit filter kan gereinigd worden door het klepje (deze zit vooraan de machine, links of rechts onderin) of de plint open te maken. Hierachter zit een dop, deze kan open worden gedraaid. Let op want hierbij kan er water uit deze uitgang stromen. Vervolgens kan het filter schoon gespoeld worden en de plek waar het filter in zit worden schoongemaakt.
      • Zit de trommel nog goed? Er hoort een beetje beweging in de trommel te zitten, maar voel eens of de trommel ook van boven naar beneden te bewegen is. Als daar speling in zit kan het zijn dat de lagers defect zijn. In dat geval kun je een storing melden.

    • De deur van mijn wasmachine gaat niet meer open

      Geduld is een schone zaak. Ga niet aan de deur trekken terwijl het programma nog niet helemaal klaar is. Wacht rustig tot de vergrendeling van de deur af is. Was je toch ongeduldig en werkt de machine nu helemaal niet mee? Haal de stekker minimaal een uur uit het contact en probeer het daarna nog eens. Vaak is de vergrendeling er dan vanaf.

      Zie je nog water in de machine staan? Dan kon de wasmachine niet goed afpompen. Haal dan de stekker uit het stopcontact en volg de tips bij 'Er blijft water in mijn wasmachine staan'.

      Check even of het kinderslot per ongeluk is aangezet. Dan wordt de wasmachine vergrendeld en kun je ook de deur niet meer openen! Vaak helpt het om de aan/uit knop 5 sec. in te drukken.

      Is het handvat kapot? In dat geval kun je een storing melden (stuur dan ook even een foto van het kapotte onderdeel en het serienummer). Maar je wilt natuurlijk ook je was uit de trommel halen. Dan kun je een dun maar stevig stukje touw gebruiken zoals visdraad of vliegerdraad. Leg dit touw aan de kant van de hendel om het deurtje heen, trek dan wat aan het touw zodat het tussen de deur komt. Als het goed gaat kun je hiermee het hendeltje aan de binnenkant openen!

    • De trommel van mijn wasmachine draait niet meer

      Je kunt een aantal dingen proberen als de trommel van je wasmachine niet meer draait:

      • Is de wasmachine vastgelopen tijdens een wasprogramma. Bijvoorbeeld door een stroomstoring, controleer eens of de lampjes op de machine nog branden. Is dat niet het geval controleer dan de elektriciteit.
      • Het kan ook zijn dat de wasmachine het programma niet afmaakt omdat de machine van binnen verstopt is. Controleer dan het filter en reinig de machine eens! Kijk bij 'Mijn wasmachine maakt niet goed schoon'.
      • Was je iets te enthousiast bij het vullen van de trommel? Dan kan er iets tussen de trommel zijn gekomen. Probeer dit er dan uit te halen en de machine met minder was aan te zetten.
      • Is de bovenkant van je was helemaal droog en de onderkant nat? Dan kan het zijn dat de aandrijfriem kapot is, controleer eens of je de trommel wel met de hand kan ronddraaien. Is deze kapot? In dat geval kun je een storing melden.
    • Er zitten vlekken op mijn was

      Het kan voorkomen dat er na een wasbeurt bruine vlekken op je wasgoed zitten. Een voor de hand liggende oorzaak is zogenaamd “bruin water”. Dit kan voorkomen als er opeens veel water wordt afgenomen waardoor de stroomsnelheid in een leiding erg hoog wordt. Bijvoorbeeld bij een lekkage, een hoog verbruik op een zomerse dag of bij werkzaamheden aan het waterleidingnet. Daarbij kunnen roestdeeltjes, die op de bodem van de leiding liggen, omhoog komen en in de wasmachine terechtkomen. Bij normale omstandigheden is hier echter bijna nooit sprake van.

      Wanneer die roestdeeltjes in het water voorkomen, kan het zijn dat er vlekken op je was komen. Bij bruine/grauwe verkleuring van het wasgoed adviseren wij om het wasgoed nat te houden en nog een keer te wassen. Is het wasgoed al droog geworden en er zijn nog enkele (rood)bruine roestvlekken overgebleven, dan kan je een vlekkenverwijderaar voor roest gebruiken.

      Heb je geen bruine, maar blauwe of rode vlekken op je was? Dan is er per ongeluk een pen of een lippenstift mee gewassen. Het helpt om je machine dan een (paar) keer goed heet te laten draaien of een keertje te wassen met soda.

    • Er is een onderdeel van mijn wasmachine defect

      Zie je zelf al gelijk wat er defect is aan de machine? Dan is het voor ons handig als we het serienummer van de machine weten.

      We kunnen je dan het snelst helpen als je een foto van het kapotte onderdeel maakt en van het serienummer. Het serienummer staat vaak op een sticker aan de binnenkant van de deur. Meld de storing en doe de foto's bij je storingsmelding!

    Drogers

    • Mijn droger droogt niet goed

      Je was zit al uren in de droger maar is nog steeds nat. Oeps! Niet goed voor je was, niet goed voor je energierekening én ook nog eens gevaarlijk. Want een slecht onderhouden wasdroger is een veelvoorkomende oorzaak van brand in huis. Genoeg reden dus om deze regelmatig schoon te maken!

      Pluizenfilter
      In de deur van je droger zit een pluizenfilter. Voor of na elke droogbeurt dient het stof van de filters te worden gehaald. Let er ook op dat het filter niet dicht gaat zitten, dit kun je zien door plekken waar helemaal geen stof meer gaat zitten. Wanneer dit het geval is kun je het beste het filter ontkalken door deze in azijn te laten weken. Houd ook de doorgang achter het filter goed schoon.

      Condensor (alleen voor condensdrogers)
      Achter een klepje onderin de condensdroger zit de condensor. In de meeste gevallen is de condensor gemakkelijk schoon te maken. Het beste kun je de condensor gewoon even onder de douchekop houden en aan beide kanten goed doorspoelen. Houd ook de ruimte achter de condensor schoon en stofvrij.

      Droogtrommel
      Drogers zijn tegenwoordig vaak voorzien van sensoren die meten wat de droogtegraad van de was is. Door resten wasmiddel en wasverzachter kunnen deze sensoren verstopt raken en dus de droogtegraad niet meer juist meten. Daarom is het verstandig ook de droogtrommel zelf af en toe met een sponsje en een beetje schoonmaakmiddel schoon te maken.

      Afvoerslang
      Wanneer de droger is aangesloten op een afvoerslang is het belangrijk dat deze ook goed wordt schoongehouden, omdat er stof in kan blijven zitten. Door de slang af en toe door te spoelen voorkom je verstopping waardoor je droger niet meer goed zou kunnen drogen.

      Droger niet te vol
      Door niet te veel was in de droger te stoppen zorg je ervoor dat de warme lucht beter door de was kan circuleren, en de was dus sneller droog wordt. Bovendien worden de lagers bij een overvolle droogtrommel extra belast en zullen daardoor sneller slijten.

    • Mijn droger start niet

      Je kunt een aantal stappen ondernemen als je droger niet meer start. De eerste is heel simpel, maar heel effectief. Check even of de droger nog wel stroom krijgt. Doe de stekker in een ander stopcontact of doe even een lamp in het stopcontact van de droger om te controleren of alles werkt. Controleer ook even de meterkast, misschien is er een stop doorgeslagen?

      Een tweede oorzaak kan de deur van de droger zijn. Gaat ‘ie nog goed dicht? Als de deur niet goed sluit start de droger namelijk niet.

      Heb je alle filters schoongemaakt? Een droger die verstopt is wil nog wel eens helemaal vastlopen. Kijk bij 'Mijn droger droogt niet goed' hoe je je droger kunt reinigen!

      Mocht dat niet helpen, dan kun je een storing melden.

    • Mijn droger maakt een raar geluid

      Een droger hoort natuurlijk geen rare geluiden te maken. Soms moet er iets vervangen worden en soms kun je het zelf oplossen door de droger even schoon te maken. Kijk bij 'Mijn droger droogt niet goed' voor handige tips om je droger schoon te maken. Helpt dat niet? Maak dan even een filmpje of geluidsopname van jullie droger en app het even aan ons. Hier vind je onze contactgegevens. Dan helpen we je snel verder!

    • Er is een onderdeel van mijn droger defect

      Zie je zelf al gelijk wat er defect is aan de machine? Dan is het voor ons handig als we het serienummer van de machine weten.

      We kunnen je dan het snelst helpen als je een foto van het kapotte onderdeel maakt en een foto van het serienummer. Het serienummer staat vaak op een sticker aan de binnenkant van de deur. Als je deze foto’s bij je storingsmelding doet helpen we je snel verder!

    Vaatwassers

    • Mijn vaatwasser maakt niet meer goed schoon en/of droog

      Er is een aantal oplossingen mogelijk wanneer je vaatwasser niet meer goed schoon en/of droogmaakt:

      • Reinig het filter van de vaatwasser na elke wasbeurt. Controleer of de sproeiarmen goed kunnen ronddraaien en niet verstopt zijn. Klik de sproeiarmen los en maak de gaatjes met bijvoorbeeld een cocktailprikkertje goed schoon. Spoel ze onder de kraan door totdat alle stukjes etensresten uit de sproeiarmen zijn verwijderd.
      • Als je vaak een kort programma of een programma met lagere temperatuur gebruikt, kan er aan de binnenkant van de vaatwasser een vettig laagje ontstaan. Dit zorgt ervoor dat vaat niet helemaal schoon wordt en kan een nare geur veroorzaken. Draai in dat geval regelmatig een lege vaatwasser met een heet programma met alleen een kopje schoonmaakazijn op het onderste rek. Gebruik nooit soda in de vaatwasser, dit kan het RVS en de elementen beschadigen!
      • Spoel de vaat af voordat je het in de vaatwasser plaatst. Let op! Resten zetmeel van bijvoorbeeld aardappels kunnen de vaatwasser ernstig verstoppen, dit zorgt voor een irritante korrelige aanslag op alles in de vaatwasser waardoor het veel minder schoon wordt.
      • Wij adviseren om naast vaatwastabletten ook het vaatwaszout toe te voegen, ook als je alles-in-1 tabletten gebruikt. Dit zout kan je toevoegen op de bodem van de vaatwasser in het vakje met een draaidop en een S erop.
      • Wanneer de vaat niet goed droog wordt na het programma, zorg er dan voor dat er voldoende glansspoelmiddel en zout in de machine zit. Kijk ook in de handleiding van de machine voor de juiste instellingen bij het glansspoelmiddel en het zout! Tip: in plaats van een duur glansspoelmiddel kun je ook azijn gebruiken.
    • Mijn vaatwasser pompt het water niet meer weg

      De oorzaak hiervan is vaak een verstopping. Je kunt je vaatwasser schoonmaken en dan is dit in de meeste gevallen snel opgelost. Zo kun je makkelijk je vaatwasser schoonmaken:

      • Haal het filter uit de bodem en spoel deze schoon. Een verstopt filter zorgt ervoor dat de machine het water niet kan afpompen. Er is een grof filter en een fijn filter, zorg ervoor dat beide schoon zijn.
      • Controleer de afvoerslang (aan de achterzijde van het apparaat). Controleer of er een knik of een deuk in de afvoerslang zit. Wanneer dit het geval is kan dit de waterafvoer blokkeren.
      • Wanneer de afvoerslang van de vaatwasser verbonden is met de afvoer van de spoelbak, controleer dan of deze niet verstopt zit.
    • Mijn vaatwasser start niet meer

      Controleer en voer onderstaande stappen uit en wie weet is het makkelijker opgelost dan je denkt.

      • Controleer of er wel spanning op de vaatwasser staat. Dit kun je doen door een ander apparaat, bijvoorbeeld een telefoonoplader in het zelfde stopcontact te steken. Als dat wel werkt, dan ligt het aan de machine en niet aan het stopcontact.
      • Controleer of de deur wel goed sluit, wanneer deze niet goed sluit start het programma niet.
      • Reset de machine. Het kan zijn dat het laatste programma niet goed is afgewerkt. In de handleiding staat beschreven hoe je jouw vaatwasser kunt resetten. Wat ook kan helpen: de stekker één uur uit het stopcontact laten.
      • Controleer of de waterkraan wel voldoende geopend is. Je moet de kraan helemaal naar links toe draaien.
      • Controleer of het zeefje in de toevoerslang niet verstopt is. Draai eerst de kraan dicht en koppel dan de slang af om dit te controleren. Wanneer er veel kalkaanslag op het zeefje zit kan er niet voldoende water doorheen. Je kunt eventueel wat schoonmaakazijn gebruiken om dit te ontkalken.

      Heb je dit allemaal gecontroleerd maar werkt het nog niet? Dan is het tijd om de machine goed schoon te maken. Kijk bij 'Mijn vaatwasser maakt niet meer goed schoon' hoe dat moet!

    • Mijn vaatwasser lekt

      Controleer of de sproeiarmen goed kunnen ronddraaien en niet verstopt zijn. Als ze verstopt zijn of niet goed kunnen ronddraaien kan er te veel water richting de deur worden gespoten en dat kan een lekkage tot gevolg hebben. Klik de sproeiarmen los en maak de gaatjes schoon met bijvoorbeeld een cocktailprikkertje. Spoel ze onder de kraan goed door zodat alle kleine stukjes uit de sproeiarmen zijn verwijderd.

      Controleer ook de rubberen rand van de deur welke langs de zijkanten en bovenkant van de machine loopt. Sluit het de deur nog goed af, zijn ze nog heel? Zo niet, dan dienen deze te worden vervangen door Splash. In dat geval kun je een storing melden.

    • Er is een onderdeel van mijn vaatwasser defect

      Zie je zelf al gelijk wat er defect is aan de machine? Dan is het voor ons handig als we het serienummer van de machine weten. We kunnen je dan het snelst helpen als je een foto van het kapotte onderdeel en van het serienummer maakt.

      Het serienummer staat vaak op een sticker aan de binnenkant van de deur. Als je deze foto’s bij je storingsmelding doet helpen we je snel verder!

    Koelkasten

    • Mijn koelkast stinkt

      Het beste kun je onderstaande stappen volgen. Dan is je koelkast daarna weer helemaal fris!

      • Zet de koelkast uit, haal hem leeg en gooi alles wat over datum is weg. Haal de rekjes, lades en planken eruit en was af met wat afwasmiddel. Maak de binnenkant schoon met een sopje van warm water, allesreiniger en een schepje soda. Droog goed na. Vuil in de randjes van de rubbers verwijder je simpel met een wattenstaafje.
      • Besteed extra aandacht aan het afvoergaatje in de achterwand. Dat kan vol gaan zitten met viezigheid. Goed schoonmaken dus, eventueel met behulp van een satéprikker. Is de koelkast van z’n plek, pak dan meteen de stofzuiger om de achterkant stofvrij te maken.
      • Haal het vriesvak leeg. Als je een plantenspuit vult met heet water en een beetje allesreiniger en daarmee de wanden inspuit, gaat het ontdooien vrij snel. Of houd er een föhn naast, dan gaat het ook vlugger. Neem af met een doekje met sop.
    • Er is een onderdeel van mijn koelkast defect

      Zie je zelf al gelijk wat er defect is aan de machine? Dan is het voor ons handig als we het serienummer van de machine weten. We kunnen je dan het snelst helpen als je een foto van het kapotte onderdeel en een foto van het serienummer maakt.

      Het serienummer staat vaak op een sticker aan de binnenkant van de deur. Als je deze foto’s bij je storingsmelding doet helpen we je snel verder!

    Storing niet verholpen? Storing melden